کاهش پینگ اینترنت در ایران

5 مهر 1401 Category بدون دیدگاه

کاهش پینگ اینترنت در ایران یکی از معضلات گیمر ها و یا اشخاصی که در روز تایم زیادی وب گردی می کنند و یا کسب و کار اینترنتی دارند  می باشد. ما در این پست دست داریم تک تک روش های کاهش پینگ اینترنت در ایران را توضیح دهیم و در آخر سر بهترین آن را انتخاب و برای شما به طور کامل تمامی نکات منفی و مثبت را بگوییم ، پس اگر شما هم دوست دارید تا یک پینگ مناسب داشته باشید آخر این مطلب با ما همراه باشید .

کاهش پینگ اینترنت در ایران

کاهش پینگ اینترنت در ایران

پینگ چیست ؟

پینگ در واقع یک ابزار یا واحد برای اندازه گیری مدت زمان تاخیر اتصال بین چند دستگاه یا سرور می باشد. در واقع پینگ به شما نشان می دهد که ارسال هر پکت یا بسته و یا داده از کامپیوتر و دیوایس شما تا سرور و دریافت پاسخ آن چقدر طول می کشد. این رفت و آمد پکت ها بعضی اوقات بنا به دلایلی طول می‌کشد و این دقیقاً دلیل اصلی کند شدن و به نمایش در نیامدن اطلاعات برای شما می باشد . حالا شاید پیش خود بگویید این دلایل کدامند ؟

دلایل پینگ بالا در ایران

دلایلی مانند اتصال چندین دستگاه به مودم ، باز نگه داشتن همه برنامه ها ، فاصله زیاد با مودم ، استفاده نکردن از کابل لن ، سرعت پایین نت شما ، خراب بودن روتر یا موجود بودن نویز و سیگنال های شدید در اطراف شما و … دلایل کند شدن اینترنت و دستگاه شما و افزایش پینگ شما می باشند . در کل پینگ در ایران نسبت به برخی از کشورها بیشتر می باشد اما بعضی اوقات اینترنت شما دچار اختلال می شود و این سبب بالاتر رفتن پینگ شما می شود .

حال شاید پیش خود بگویید خوب چگونه باید این مشکلات را برطرف کرد و یا از کجا متوجه شویم که مشکل از کدام سمت می باشد و راه و چاره چیست ؟در ادامه راه حل هایی جهت کاهش پینگ اینترنت در ایران را توضیح می دهیم .

روش پیدا کردن مشکل اینترنت

وقتی پینگ شما پایین است  یا سرعت نت شما ضعیف  ،  می تواند دلایل مختلفی داشته باشد  اما شاید پیش خود بگویید که چگونه  باید متوجه شویم  که دلیل اصلی  مشکل ما چیست .

در این زمینه  روش های مختلفی  برای متوجه شدن مشکل اینترنت شما وجود دارد  ،  روش هایی مانند استفاده از ابزار آلات  ویندوز ، استفاده از اپلیکیشن ها و وب سایت ها  ،  استفاده از ابزارهای آنلاین ، مراجعه به متخصص و…

تشخیص مشکل اینترنت با استفاده از ویندوز :

خب برای تشخیص مشکل از طریق ابزار آلات ویندوز در قدم اول باید ستینگ (Setting) را باز کرده ، و به بخش  (Troubleshoot) بروید . حالا روی ” Additional Ttroubleshooters” کلیک کنید. حالا با اجرای این ابزار کافیست صبر کنید تا ویندوز نتایج را به شما بگوید . ( توجه داشته باشید که برای بررسی حتما باید به شبکه مورد نظر وصل باشید ! )

 

تشخصی مشکل نت در ویندوز

تشخصی مشکل نت در ویندوز

 

تشخصی مشکل نت در ویندوز 10

تشخصی مشکل نت در ویندوز 10

 

این آموزش برای ویندوز 10 بوده و در سایر سیستم ها با سرچ کردن (Troubleshoot) میتوانید به بخش تشخیص مشکل در ویندوز برسید.

تشخیص مشکل از طریق سایت ها :

شما با مراجعه به وب سایت downfor.io می تواتنید بررسی کنید که مشکل از سمت سایت مورد نظر می باشد یا مشکل از سمت شما است . آدرس سایت مورد نظر را وارد کنید تا نتیجه را مشاهده نمایید ، اگر مشکل از سایت بود هیچ جای نگرانی نیست و شبکه شما کاملا سالم عمل می کند .

تشخیص اتصال سایت با downfor.io

تشخیص اتصال سایت با downfor.io

تشخیص مشکل روتر یا دستگاه شما :

شما با ریستارت (Restart) کردن مودم و دستگاه خود می توانید بررسی کنید که مشکل از اتصال بین مودم شما و دستگاه شما می باشد یا خیر . اگر مشکل از هر کدام از این دو باشد اکثر مواقع با ریستارت کردن و روشن خاموش کردن مشکل برطرف می شود .

تشخیص مشکل اتصال از طریق کابل ها :

گاهی اوقات کابل های مودم شما به درستی وصل نشده اند و یا اینکه کابل شما خراب شده است ، به این دلیل شما در دریافت و مخابره پکت ها به مشکل میخورید و شاهد افزایش پینگ می شوید . برای بررسی کابل ها ابتدا آن ها را قطع و مجددا به مودم خود و پریز وصل کنید ، اگر مشکل برطرف نشد کافیست کابل های دیگر را جایگزین کنید تا متوجه شوید مشکل از کابل است یا خیر . ( اگر با تعویض کابل درست شد مشکل از کابل است و اگر نشد مشکل از سمت کابل های شما نمی باشد ! )

پیشنهاد میشود از کابل های لن مدل های CAT7 و و یا CAT8 استفاده کنید . در این دو مدل کابل ، میزان سرعت انتقال و پهنای باند نسبت به دیگر مدل ها بیشتر می باشد .

تشخیص مشکل با استفاده از نویزگیر :

شما با خریداری و نصب یک نویزگیر ( اسپلیتر )  روی خط خود یا مودم خود می توانید از مزاحمت تمامی سیگنال ها ، نویزها و امواج رادیویی در مخابره پکت ها جلوگیری کنید . این اتفاق خیلی زیاد برای خطوط می افتد ، چه مشکل دارید چه ندارید پیشنهاد میکنیم روی خط خود نویزگیر نصب کنید . این روش فقط برای مدم های خانگی adsl و یا vdsl کاربرد دارد .

استفاده از نویزگیر برای کاهش پینگ نت

استفاده از نویزگیر برای کاهش پینگ نت

تشخیص با تماس به ارائه دهنده اینترنت :

گاهی اوقات مشکل شبکه از سمت شرکت ارائه دهنده اینترنت شما می باشد و اصلا نه از مودم شماست نه دستگاه شما ، اگر روش ها را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید به تماس با شرکت های ارائه دهنده اینترنت می توانید مشکل را پیگیری کنید و اگر مشکل از شرکت نباشد آن ها راه حل را به شما می گویند .

روش های کاهش پینگ اینترنت در ایران

در زمینه کاهش پینگ روش های مختلف مانند برنامه ها ، سرویس ها ، ترفندها و …  میباشند ، ، ما در این  مطلب بهترین روش ها را لیست و بهترین سرویس کاهش پینگ را برای شما معرفی کرده ایم پس  این بخش مهم را با دقت بخوانید ، با تشکر

استفاده از کابل LAN :

اتصال سیمی تقریباً همیشه پینگ بهتری نسبت به اتصال بی سیم می دهد. اگر این کار باعث کاهش پینگ اینترنت در ایران نشد، ممکن است مشکل اتصال اینترنت از طریق ISP و کیفیت آن باشد یا حتی مشکل از روتر باشد. گاهی اوقات ممکن است مودم یا روتر به دلیل استفاده طولانی مدت و مداوم به درستی کار نکند. دستگاه خود را برای چند ثانیه خاموش کنید و سپس دوباره روشن کنید. توجه داشته باشید که ممکن است مدتی طول بکشد تا اتصال اینترنت پس از فرآیند فعال سازی بازگردد.

تعویض روتر یا مودم :

روتر یا مودم خراب یا قدیمی شما یکی از دلایل کیفیت پایین (قدرت، سرعت و پایداری) اتصال اینترنت و پینگ بالا است. قبل از خرید یک روتر جدید، حتما در مورد سازگاری آن با نیازهای خود تحقیق کنید. روترهای بازی (گیمینگ) یکی از گزینه های کاربر محور هستند و برای اتصال چند کاربر به شبکه به طور همزمان بسیار مفید هستند.

firmware مودم و روتر خود را آپدیت کنید :

شما با آپدیت و بروزرسانی سیستم عامل و فایل های مودم قدیمی خود نیز می توانید تغییر اندک ولی مفیدی در پینگ و پهنای باند و سرعت اینترنت خود به وجود آورید . جهت کاهش پینگ اینترنت در ایران ، نیاز است که بروزرسانی های سیستم عامل ها انجام شده باشد .

اتصال به سرور نزدیک :

بر اساس سیاست تجاری خود، توسعه دهندگان بازی سرورهایی را در مناطق مختلف جهان برای کاربران آن مناطق در نظر می گیرند. به همین دلیل است که اتصال به یک سرور نزدیک تر، پینگ بهتری به شما می دهد. به عنوان مثال، برخی از بازی ها در منطقه خاورمیانه دارای سرورهای اختصاصی هستند. بنابراین، اتصال به سرورهای اروپایی یا حتی آمریکایی منطقی نیست. البته برخی از بازی ها قابلیت انتخاب سرور و مناطق جغرافیایی را ندارند.

مطالعه سایر مقاله ها : نحوه گرفتن پینگ در سیستم های مختلف

غیر فعال کردن آپدیت های اتومات :

اگرچه به‌روزرسانی و آپدیت ها بسیار برای سیستم ضروری اند ، اما می توان آنها را به طور موقت غیرفعال کرد . چند تا از برنامه هایی که به هنگام روز رسانی پهنای باند زیادی را می گیرند ، برنامه های آنتی‌ویروس ، اپ‌استور ، گوگل‌پلی استور ، سیستم عامل ها (ویندوز و ..) می باشند . قبل از شروع وبگردی مطمئن شوید که گزینه آپدیت خودکار این برنامه ها به خصوص آنتی ویروس ها را خاموش کرده اید.

خاموش کردن V.P.N و پروکسی ها :

وی پی ان ها و پروکسی ها تاثیر بسیار زیادی روی پینگ و پهنای باند شما دارند .  شما قبل از وب گردی و یا بازی کردن حتماً باید آنها را خاموش کنید زیرا با روشن کردن آنها علاوه بر مصرف بیشتر اینترنت و کند شدن آن پینگ شما حداقل ۲۰۰ عدد بالا میرود  و پهنای باند شما کم میشود .

تغییر DNS برای کاهش پینگ :

با تغییر تنظیمات DNS مربوط به سرور در روتر خود ، بهترین آی پی برای پینگ را که از حداقل تاخیر و بیشترین سرعت برخوردار باشد ، باید انتخاب نمایید ، سرور DNS گوگل یکی از سریع ترین سرورهایی است که پینگ بی نقصی را در اختیار کاربران ایرانی قرار می دهد. برای استفاده از Google DNS، آدرس IP 8.8.8.8 و 8.8.4.4 را در تنظیمات DNS مودم خود انتخاب کنید.

بهینه سازی تنظیمات بازی :

تنظیمات گرافیکی  بازی ، تنظیمات مرورگر و…  تنظیماتی هستند که اکثرا روی حالت معمولی قرار دارند  اما برخی اوقات این تنظیمات برای اتصال اینترنت و سیستم های ضعیف  مشکل ساز می شوند ، مخصوصاً وقتی که  روتر و مودم شما گیمینگ نباشد و یک مودم ساده و قدیمی باشد !  شما با بهینه کردن تنظیمات و تنظیم کردن آن مناسب با سیستم و اینترنت خود می توانید اف پی اس و پینگ خود را تقویت کنید.

استفاده از مود های کاهش پینگ :

در این زمینه مود هایی برای هر بازی  وجود دارند که این مود ها  متناسب با سرعت اینترنت شما و مشخصات سیستم شما تنظیمات را بهینه کرده و سرعت لود فایلهای بازی را تنظیم میکند . این مود ها موجب کاهش پینگ اینترنت در ایران خواهد شد .

استفاده از سرویس های کاهش پینگ :

سرویس کاهش پینگ معمولا برای کاهش پینگ خارجی استفاده می شود این اصطلاح (پینگ خارجی) معمولاً برای اتصال به سرورهای خارج از کشور استفاده می شود و پینگ داخلی نیز به تاخیر ارتباط بین سیستم میزبان و سرور (مثلا تهران) اشاره دارد. این خدمات به طور کلی پینگ خارجی و داخلی را کاهش می دهند و برخی از آنها همه وب سایت ها، بازی ها و برنامه ها را پشتیبانی کرده و بسیار تحت تاثیر قرار می دهند (باعث کاهش پینگ می شوند).

سرویس های کاهش پینگ ، با استفاده از آی پی های اینترنت ثابت ایرانی ، به نزدیک ترین سرور خارجی متصل شده و موجب کاهش پینگ اینترنت ایران می شود .

بهترین سرویس کاهش پینگ

سرویس کاهش پینگ نوین پینگ یکی از بهترین سرویس های کاهش پینگ موجود در ایران می باشد . این سرویس می تواند نتایج فوق العاده باورنکردنی در کاهش پینگ برای شما ایجاد کند . شما با خریداری سرویس کاهش پینگ ما می توانید در بازی ، وبگردی ، شبکه های مجازی ، برنامه ها و… سرعت بهتری را تجربه کنید . برنامه ها و بازی های ساپورت شده توسط سرویس ما شامل : اپ استور ، سرویس های گوگل ، پی پال ، اینستاگرام ، توییتر ، اسپاتیفای ، سرویس های ادوب ، مجموعه اپیک گیمز ، مجموعه استیم و در حوضه گیم ، بازی هایی نظیر ماین کرافت ،  فری فایر ، پابجی ،فورت نایت ، فیفا و صدها بازی دیگر می شود .

سرویس کاهش پینگ نوین

سرویس کاهش پینگ نوین

چرا نوین پینگ

کاهش شدید پینگ (به عنوان مثال اگر پینگ شما 300 یا 250 ms می باشد ، با خریداری سرویس ما می توانید آن را به 120 ms برسانید که این بسیار عالی می باشد ! ) نداشتن محدودیت از نظر حجم و اتصال به سرور های برتر، ساپورت تمامی بازی ها ، از مزایای نوین پینگ می باشد. یعنی شما با پرداخت حق اشتراک می توانید به مدت ذکر شده بدون محدودیت از سرویس های نوین پینگ استفاده کنید و از کاهش پینگ اینترنت در ایران لذت ببرید .

کلام آخر

نتیجه میگیریم که با چند نکته و فوت و فن ساده می توان پینگ دلخواه خود را داشت . پس تا دیر نشده به صفحه اصلی وب سایت نوین پینگ مراجعه کنید تا بتوانید از این سرویس فوق العاده خریداری و استفاده کنید . خب دوستان ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید امیدواریم مطلب “کاهش پینگ اینترنت در ایران” برای شما مفید بوده باشه و تونسته باشه به صورت مختصر و مفید به شما نکات را توضیح بدهد ، اگر شما هم اطلاعات و نظراتی در این موضوع دارید که فکر میکنید ما جا انداختیم خوشحال میشیم با ما توی بخش نظرات در میان بزارید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *