نحوه گرفتن پینگ در سیستم های مختلف

6 مهر 1401 Category بدون دیدگاه

نحوه گرفتن پینگ در سیستم های مختلف چگونه است ؟ اگر می‌خواهید مطمئن شوید که سیستم شما به اینترنت متصل است یا خیر و یا اینکه لازم است کیفیت این اتصال را بررسی کنید، باید نحوه پینگ گرفتن را به صورت کامل بلد باشید.تست پینگ در CMD و برنامه و سایت ها این امکان را به شما می‌دهد که ببیند آیا دلیل این‌که به اینترنت متصل نمی‌شوید و سرعت کندی دارید این است که تنظیمات شبکه در سیستم خانه یا محل کار شما ایراد دارد و یا مشکل از سمت دیگر می باشد ؟

سلام به تمامی دوستان عزیز نوین پینگ . به یک محتوای جذاب دیگر از وبلاگ ما خوش آمدید ، اگر قصد گرفتن و کنترل کردن پینگ خود را دارید ، پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا راه و روش های نحوه گرفتن پینگ در سیستم های مختلف را بیاموزید .

 

توضیح کوتاه پینگ

پینگ واحد اندازه گیری مدت زمان طی شده برای ارسال و دریافت پاکت ها از سیستم شما به سرور می باشد.در واقع پینگ به شما نشان می دهد که ارسال هر پکت یا بسته و یا داده از کامپیوتر و دیوایس شما تا سرور و دریافت پاسخ آن چقدر طول می کشد. بالا بودن پینگ باعث اذیت شدن هنگام کار کردن با سیستم می باشد .

یکی از مهم ترین نیاز های گیمر ها در ایران ، کاهش پینگ اینترنت است . چرا که در صورت کاهش مقدار پینگ ، لگ و تاخیر در اجرای بازی های آنلاین به حداقل میرسد .

پینگ اینترنت باید چند باشد

این مسئله که پینگ باید چند باشد سوال خیلی از دوستان می باشد ، در واقع پینگ هرچه کمتر باشد بهتر است . ما در ایران اصولا شاهد پینگ های 150 تا 300 هستیم ، اما اگر پینگ شما بیشتر از 300 می باشد باید به فکر اصلاح آن باشید !

بهترین پینگ 40 تا 100 ms می باشد که ما در ایران خیلی کم شاهد آن هستیم ، و بعد آن بهترین پینگ موجود در ایران 100 تا 200 ms می باشد که یکی از عالی ترین پینگ ها برای گیمر ها و وبگرد ها می باشد . ما در سایت نوین پینگ ، تلاش میکنیم که پینگ اینترنت شما را بین 40 تا 90 ms نگه داریم !

نحوه گرفتن پینگ در سیستم های مختلف ( ویندوز )

شما در ویندوز می توانید با روش های مختلفی سرعت اینترنت خود و پینگ خود را محاسبه کنید . یکی از این روش ها استفاده از CMD و دیگری استفاده از وب سایت ها می باشد .

استفاده از CMD برا اندازه گیری پینگ

برای اندازه گیری پینگ در CMD ویندوز ، ابتدا کامند پرامپت را باز کنید ,( برای باز کردن آن در منوی استارت ویندوز کلمه cmd را تایپ و سپس Command Prompt رو باز کنید) . سپس در صفحه باز شده دستور ping را بنویسید و یک فاصله هم بزنید ، بعد ادرس سایت یا ایپی (اصولا برای اندازه گیری از دی ان اس گوگل تست میگیرند 8.8.8.8) که میخواین پینگش را بررسی کنید را تایپ کنید و دکمه اینتر را بزنید.

اگر میخواهید پینگ دقیق سیستم ویندوز خود را بدست آورید ، اول کلمه ping را نوشته و بعد یک فاصله زده و سپس عدد 4.2.2.4 را نوشته و مجدد یک فاصله گذاشته و سپس علامت منها ( – ) و حرف t کوچ را نوشته و دکمه اینتر را بزنید .

عبارت کامل : ping 4.2.2.4 -t

سپس لاگ های اینترت شما به صورت لایو نمایش داده میشود . عدد پینگ اینترنت همان time می باشد . عدد روبروی time ، همان پینگ خارجی اینترنت شما است .

گرفتن پینگ در cmd ویندوز

گرفتن پینگ در cmd ویندوز

استفاده از وب سایت ها برای اندازه گیری پینگ

در این روش کافیست به وب سایت  speedtest.net مراجعه کنید و روی دکمه Start کلیک کنید ، سایت به صورت خودکار شروع به اندازه گیری پینگ و سرعت اینترنت شما می کند و نتیجه نهایی را برای شما قابل مشاهده می کند . ( استفاده از سایت ها ممکن است کمی خطا داشته باشد و پینگ دقیق شما را اعلام نکند ، به همین دلیل اگر قصد اندازه گیری دقیق پینگ و سرعت نت خود را دارید از روش اول استفاده کنید. )

آموزش کاهش پینگ در ویندوز

اول قصد داریم تا به صورت خلاصه علت های رایج بالا بودن پینگ در ویندوز را توضیح دهیم ، عوامل شامل : استفاده نکردن از LAN ، استفاده از V.P.N و پروکسی ، ست کردن DNS نامعتبر و… دلایل رایج بالا بودن پینگ در ویندوز می باشند .

حالا میریم سراغ راه های کاهش پینگ در ویندوز

روش های کاهش پینگ در ویندوز

شما باید سعی کنید تا از کابل LAN بجای اتصال بی سیم به مودم استفاده کنید ، همچنین DNS خود را روی دی ان اس های معتبر مانند گوگل ست کنید ، V.P.N را در صورتی که نیاز ندارید خاموش کنید و فاصله خود را با مودم کم کنید.

نحوه گرفتن پینگ در سیستم های مختلف ( آندروید و ios )

برای اندازه گیری پینگ در اندروید و گوشی های اپل نیز روش های زیادی وجود دارد که ما در این بخش ساده ترین و بهترین های آن را برای شما آماده کرده ایم ، پس اگر شما هم یک موبایل پلیر حرفه ای هستید ، پیشنهاد میکنیم تا آخر این بخش مفید را بخوانید.

استفاده از اپلیکیشن های مخصوص

ساده ترین راه برای پینگ کردن گوشی نصب برنامه ای است که به شما این امکان را می دهد. Ping Tools یکی از بهترین برنامه هایی است که می توان از آن برای پینگ گوشی استفاده کرد. برای استفاده از این اپلیکیشن رایگان ، کافیست آن را در گوگل پلی استور سرچ کرده و دانلود کنید ، سپس از منوی سمت چپ گزینه Ping را انتخاب کنید. در پنجره باز شده آدرس سایتی را که می خواهید از آن تست پینگ بگیرید ، بدون www اما با پسوند سایت وارد کنید. صبر کنید تا نتیجه پینگ تلفن در برنامه نمایش داده شود.

اپلیکیشن pingtools آندروید

اپلیکیشن pingtools آندروید

بررسی دقیق نتیجه تست

– Sequence: این گزینه شماره دسته ارسالی را نشان می دهد.

– Size: اندازه بسته ارسالی را نشان می دهد.

– ttl: پارامتر time-to-live این بسته. این پارامتر برای دانستن تعداد روترها یا دستگاه ها بین مبدا و مقصد استفاده می شود.

– Time: این گزینه که واحد آن میلی ثانیه است نشان می دهد که از لحظه ارسال بسته چقدر طول کشیده تا به مقصد برسد.

– Sent: عددی که نشان می دهد چند بسته ارسال شده است.

Received تعداد بسته های دریافتی را نشان می دهد.

– Packet loss از دست دادن بسته ،این گزینه درصد ارسال بسته های گم شده، میانگین، حداکثر و حداقل زمان دریافت بسته را نشان می دهد.

 

این اصطلاحات فقط در پینگ گوشی استفاده نمی شوند و در همه سیستم ها و روش ها ، صدق می کنند.

روش گرفتن پینگ کلی مودم یا روتر

اگر قصد دارید بدانید که پینگ کلی مودم شما چند می باشد این بخش را تا انتها مطالعه نمایید .

از طریق موبایل

اصولا برای اندازه گیری پینگ مودم خود از گوشی موبایل استفاده می کنند ، شما برای انجام این کار کافیست تا به گوگل پلی استور یا اپ استور مراجعه نمایید و عبارت Ping را تایپ و جست و جو کنید . حالا مشاهده می کنید که در این زمینه اپلیکیشن های فراوانی وجود دارند که هرکدام ویژگی های خود را دارند ، برای انتخاب بهترین اپلیکیشن می توانید از طریق فیلتر ها ، پر طرفدار ترین ها را انتخاب کنید و با مشاهده ستاره آنها یک برنامه خوب را گلچین کنید .

از طریق کامپیوتر

شما با مراجعه به پنل کاربری خود در سایت شرکت ارائه دهنده اینترنت خود و یا مراجعه به پنل روتر ، می توانید مقدار پینگ سرویس اینترنت خریداری شده خود را مشاهده کنید و اگر احساس کردید که به طور غیر طبیعی بالا می باشد و با روش های کاهش پینگ پایین نیامد ، میتوانید با شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت خود تماس گرفته و موضوع را به آنها توضیح دهید .

با توجه به کارشناس بودن پشتیبان ها شما می توانید با مشاوره آن ها و استفاده از راه حل هایشان پینگی عالی را برای خود رقم بزنید .

دلایل احتمالی بالا بودن پینگ مودم

اگر پینگ مودم شما بالا بود و این موضوع برای چند ساعت ادامه یافت می تواند دلیلش یکی از دلایل ذکر شده باشد .

متصل بودن کاربران زیاد به مودم شما ، دانلود های زیاد با مودم شما ، هک شدن و سوء استفاده از اینترنت شما ، قدیمی بودن و خراب شدن مودم شما و …

مطمئن شوید مشکل از سمت شماست

گاهی اوقات وب سایت ، بازی یا برنامه مورد نظر دارای مشکل می باشد و شما به اشتباه فکر می کنید که مشکل از شما است و همچنین گاهی اوقات مشکل کنید و پینگ بالای سرویس شما از سمت شرکت ارائه دهنده اینترنت می باشد ، پس اول مطمئن شوید که مشکل از شماست و سپس برای رفع مشکل اقدام کنید .

روش های کاهش پینگ

شما با نصب اپلیکیشن های Ping Booster روی گوشی موبایل خود می توانید پینگ خود را کنترل کنید ، و روی کامپیوتر می توانید با استفاده از LAN و … پینگ خود را کاهش دهید . برای کنترل پینگ مودم نیز می توانید ‏dns های معتبر و سری را روی روتر خود ست کنید ، DNS پیشنهادی ما گوگل می باشد زیرا این دی‌ان‌اس بسیار سریع و برای کاربران ایرانی به خوبی عمل میکند .

 

مطلب پیشنهادی : کاهش پینگ اینترنت در ایران

بهترین روش کاهش پینگ کدام است

همه روش های ذکر شده در این مطلب برای یک دستگاه می باشند به عنوان مثال شما برای کاهش پینگ روی هر کدام از دستگاه های خود ( موبایل ، کامپیوتر ) یک برنامه یا عمل جداگانه را انجام دهید اما روشی هست که شما با انجام دادن آن می توانید پینگ مودم خود را پایین آورده و در تمامی دستگاه های متصل پینگ پایینی را تجربه کنید .

این روش چیزی نیست جز ، استفاده از سرویس های کاهش پینگ ،  این سرویس‌ها با پایین آوردن پینگ خارجی شما و کنترل پینگ داخلی شما تاثیر بسیار زیادی روی وب گردی و گیمینگ شما می گذارند .

نحوه گرفتن پینگ در سیستم های مختلف

نحوه گرفتن پینگ در سیستم های مختلف

بهترین سرویس کاهش پینگ بازار !

در حال حاضر یکی از بهترین و به صرفه ترین سرویس های کاهش دهنده پینگ و زد تحریم در ایران برای نوین پینگ می باشد ! شما به راحتی با تهیه یک سرویس کاهش پینگ از وب سایت ما ، می توانید تغییر فوق العاده شگفت انگیزی در پینگ خود داشته باشید . نوین پینگ با در نظر گرفتن بهترین قیمت و کیفیت توانسته مشتریان زیادی جذب و جایگاه یکی از بهترین سرویس های کاهش پینگ را در دست خود بگیرد !

سرور های ما دارای آپ تایم (Up Time) بالا بوده و با بهینه بودن همه عوامل ، می تواند پینگ شما را به شدت کاهش دهد .  شما با مراجعه به صفحه اصلی می توانید برای خرید مراجعه و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید .

 

نتیجه گیری

این مقاله به شما یاد داد که چگونه پینگ بگیرید. چگونه پینگ اینترنت را تست کنیم، پینگ سیستم و اینکه چگونه مودم خود را با دستورات مربوطه  پینگش را تست کنیم و در صورت نیاز به تست پینگ موبایل چه مراحلی را طی کنیم. و متوجه شدیم که با خرید سرویس کاهش پینگ نوین پینگ می توانیم بهترین پینگ را برای خود رقم بزنیم و در 99% گیم ها ، برنامه ها و وب سایت ها بدون لگ کار کنید.

کلام آخر

خب دوستان ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید امیدواریم مطلب “نحوه گرفتن پینگ در سیستم های مختلف” برای شما مفید بوده باشه و تونسته باشه به صورت مختصر و مفید به شما نکات را توضیح بدهد ، اگر شما هم اطلاعات و نظراتی در این موضوع دارید که فکر میکنید ما جا انداختیم خوشحال میشیم با ما توی بخش نظرات در میان بزارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *