پینگ داخلی چیست و چگونه میتوان آن را بررسی کرد

14 آبان 1401 Category بدون دیدگاه

پینگ ، کلمه ای که است که به احتمال قوی تا کنون بار ها به گوشتان خورده است ، شما وقتی که پینگ خود را به مقدار کمی برسانید می توانید بهترین تجربه وبگردی عمر خود را داشته باشید !  در این مطلب ما قصد داریم با هم بررسی کنیم که اصلا پینگ داخلی چیست و چگونه میتوان آن را اندازه گیری کرد ، سپس روش های کاهش پینگ را بگوییم و علت های افزایش آن و معرفی سرویس کاهش پینگ . پس اگر شما هم دوست دارید تمام اطلاعات راجع به پینگ را یاد بگیرید پیشنهاد میکنیم تا آخر این مطلب مفید با ما همراه باشید.

 

پینگ چیست ؟

پینگ یکی از اصلی ترین معضلات گیمر ها در ایران می باشد . زیرا ما در ایران به دلیل برخی تحریمات از سرعت نت بسیار پایینی برخوردار هستیم و به این علت شاهد پینگ های بالایی هستیم . ابتدا قصد داریم تا یک تعریف درست از پینگ را ارائه دهیم و سپس ادامه دهیم . پینگ در واقع یک ابزار یا واحد برای اندازه گیری مدت زمان تاخیر اتصال بین چند دستگاه یا سرور می باشد. در واقع پینگ به شما نشان می دهد که ارسال هر پکت یا بسته و یا داده از کامپیوتر و دیوایس شما تا سرور و دریافت پاسخ آن چقدر طول می کشد.

به بیان ساده تر پینگ یعنی مقدار زمانی که طول می کشد تا داده از کامپیوتر شما ارسال و پاسخ آن از سمت یک سرور دریافت شود. این موضوع دقیقا دلیل تاخیر در اجرا و نمایش محتوا و دیتا ها برای شما در اینترنت می باشد . وقتی پینگ شما بالا باشد ، کلیک که می کنید چند ثانیه طول می کشد تا اطلاعات از دستگاه شما به سرور برسد و دوباره چندین ثانیه زمان می برد تا اطلاعات به دستگاه شما برسد و برای شما به نمایش در بیاید .

البته که تنها دلیل پینگ بالا سرعت نت نمی‌باشد و این عامل به دلایل مختلفی بستگی دارد که در تیتر های پایین به آن ها اشاره کرده ایم و راه حل آن را گفته ایم ، پس اگر می خواهید پینگ خود را کاهش دهید تا انتها با ما همراه باشید .

پینگ داخلی و پینگ خارجی

در واقع به زبان ساده پینگ داخلی به مقدار زمان طی شده برای ارسال و دریافت پکت ها از مبدا تا تهران را می‌گویند ، بنابراین هر چقدر که فاصله شما با تهران زیاد باشد پینگ داخلی شما نیز زیاد تر می شود . پینگ خارجی به مقدار پینگ شما تا کشور مقصد را می گویند ، به عنوان مثال اگر سایتی که شما در آن در حال کار کردن هستید ، سرورش در آلمان باشد و فاصله شما تا آلمان زیاد باشد پینگ شما و پینگ خارجی شما نیز افزایش می یابند.

زیرا سرورهای گیرنده دیتا در آلمان قرار دارند و سرور ها باید اطلاعات را یک بار از شما دریافت ، پردازش و دوباره اطلاعات جدید را به سمت شما بفرستند .  همچنین اگر اینترنت شما ضعیف یا پینگ شما در حالت عادی زیاد باشد این پروسه طولانی می‌شود . در این لینک مواردی در خصوص کاهش پینگ اینترنت در ایران توضیح داده شده است .

روش های اندازه گیری پینگ

برای اندازه گیری پینگ راه هایی نظیر استفاده از وب سایت ها و اپلیکیشن ها و یا اندازه گیری آن در کنسول  CMD(در صورت نبود اینترنت) میباشد . در روش اول شما باید :

چک کردن پینگ در ویندوز

چک کردن پینگ در ویندوز

برای اندازه گیری پینگ در ابتدا کامند پرامپت را باز کنید ,( برای باز کردن آن در منوی استارت ویندوز کلمه cmd را تایپ و سپس Command Prompt رو باز کنید) . سپس در صفحه باز شده دستور ping را بنویسید و یک فاصله هم بزنید ، بعد ادرس سایت یا ایپی که میخواین پینگش را بررسی کنید را تایپ کنید و دکمه اینتر را بزنید .

چک کردن پینگ داخلی در ویندوز

چک کردن پینگ داخلی در ویندوز

در روش بعدی تنها کاری که باید بکنید این است که :

 شما با سرچ کردن عبارت “تست سرعت اینترنت” می توانید به وب سایت های مخصوص این کار دسترسی پیدا کنید ، در صورتی هم که نیاز به یک اپلیکیشن برای این کار دارید کافیست در گوگل پلی استور سرچ کنید و برنامه مورد نظر را بیابید و با مراجعه به آن برنامه یا وب سایت می توانید سرعت لحظه ای و پینگ ، پکت لاست و… خود را مشاهده کنید  .

پینگ مناسب کدام است

به طور کلی هر چه عدد پینگ بالاتر باشد سرعت شما کمتر است ، پس باید تلاش کنید تا پینگ خود را پایین ببرید .

عالی ترین پینگ بین 0 تا 40 ms میباشد که ما در ایران خیلی کم شاهد این اعداد و ارقام هستیم ، پینگ بین 40 تا 100 ms خوب است که این عدد نیز کم است ( به نسبت 0 تا 40 بیشتر است ) و شما با داشتن 0 تا 100 ms می توانید به راحتی و بدون مشکل بازی کنید ، وبگردی کنید و… ، پینگ بین 100 تا 300 ms معمولی و اکثرا در ایران شاهد این پینگ هستیم اما پینگ بالای 300 ms باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی در وبگردی و یا بازی ما می شود .

اگر 300 به بالا هستید و یا  100 یا 200 هستید که در حین وبگردی و… مشکل دارید ، تا انتهای این مطلب با ما باشید تا راه حل این مشکلات را به شما بگوییم !

دلایل افزایش پینگ

افزایش پینگ دلایل زیاد و مختلفی دارد . دلایلی مانند :

1- اتصال چندین دستگاه به مودم

یکی از دلایل مهم بالا بودن پینگ کاربران زیاد متصل به مودم می باشد ، زیرا مودم و بسته شما تا حدی ظرفیت دارد .

2- باز بودن چندین برنامه در دستگاه

این عامل علاوه بر پینگ و کاهش سرعت نت باعث کند شدن دستگاه شما و لگ شدید در بازی های شما نیز می شود .

3- فاصله زیاد با مودم

فاصله شما با مودم تاثیر بسیار زیادی روی سرعت جابجایی این بسته ها و سرعت نت شما دارد .

4- متصل بودن به سرور های کشور های دور

وقتی شما به سرور کشور های دور وصل باشید انتقال بسته طول می کشد و باعث افزایش پینگ می شود .

5- سرعت پایین اینترنت

سرعت نت نیز تاثیر چشمگیری روی پینگ و… شما در بازی ها دارد . (پ.ن : ما در ایران به علت تحریم ها ، زیرساخت های ضعیف پشتیبانی نشدن از فناوری های اینترنت 5G  و … از سرعت اینترنت پایینی برخوردار هستیم که علت اصلی تفاوت پینگ ما و سایر کشور ها همین می باشد )

6- خرابی مودم و یا نویز داشتن خط شما

اگر به خراب بودن مودم و یا نویز داشتن خط خود شک دارید می توانید با تماس به شرکتی که از آن اینترنت تهیه می کنید موضوع را به آن ها توضیح دهید تا بررسی و نتیجه را به شما اعلام کنند .

 

دلایل زیاد بودن پینگ شما و کند بودن برنامه ها برای شما می باشند .

تا اینجا متوجه شدیم پینگ چیست و دلایل بالا بودن آن کدامند حالا قصد داریم تا بهترین روش های کاهش پینگ را برای شما توضیح دهیم تا با رعایت آنها پینگ ایده آل خود را داشته باشید .

 

روش های کاهش پینگ

روش های کاهش پینگ مختلفی وجود دارند که هر کدام نتیجه خود را دارند . ما در این بخش بهترین روش ها را لیست کرده ایم تا شما با رعایت آنها بتوانید تا حدی پینگ خود را کاهش دهید . همچنین از این لینک ، نحوه گرفتن پینگ در سیستم های مختلف را توضیح داده ایم .

1- کم کردن فاصله و استفاده از مودم 3 آنتنه برای فضای بزرگ

شما باید نسبت به متراژ خانه و یا محل کار خود مودم انتخاب کنید تا در پینگ شما مشکل ایجاد نشود .

2- استفاده از اینترنت گیمینگ

شما با استفاده از بسته های اینترنت گیمینگ می توانید سرعت اینترنت خود را تا 3 برابر بیشتر کنید که این عامل نیز روی پینگ شما تاثیر دارد .

3- بستن برنامه ها و کم کردن دستگاه های متصل

برنامه های باز در دستگاه شما از اینترنت شما استفاده می کنند و این عمل باعث کند شدن نت شما و افزایش پینگ می شود .

4- استفاده از نویزگیر روی مودم خود

برخی اوقات خطوط تلفنی دچار نویز می شوند و این عمل باعث ایجاد اختلال در مخابره پکت ها می شود و پینگ شما بسیار افزایش پیدا می کند و سرعت نت شما نیز بسیار بد می شود .

5- استفاده از کابل لن

شما با استفاده از کابل لن (LAN) می توانید به صورت مستقیم دستگاه خود را به مودم وصل کنید تا پکت ها با سرعت بیشتر مخابره شوند و سیگنال های رادیویی پراکنده در اطراف باعث اخلال نشوند .

6- اتصال به سرور منطقه خود

شما در بازی های ویدیویی با انتخاب سرور خاورمیانه (Middle east) می توانید پینگ خود را کاهش دهید زیرا سرور های خاورمیانه نزدیکترین سرور ها به ایران هستند . البته برخی اوقات سرور قاره های دیگر پینگ و عملکرد بهتری را برای شما دارند ، پس قبل انتخاب سرور ها را امتحان و بهترین را انتخاب کنید .

 

شما با رعایت این نکات ساده میتوانید پینگ خود را 40% کم تر کنید و تجربه ی یک بازی راحت و سریع را داشته باشید اما مهمترین عامل که ما تصمیم گرفتیم آن را در یک تیتر جدا و اختصاصی بزنیم ، چیزی نیست جز …

استفاده از سرویس های کاهش پینگ

در واقع سرویس کاهش دهنده پینگ، یک برنامه نرم افزاری است که ترافیک شبکه شما را برای بازی بهینه می کند . این سرویس ، این کار را با تغییر مسیر اتصال گره های اینترنت شما و اتصال شما به سرور های نزدیکتر دیگر انجام می دهد، که از نظر فیزیکی به سرور بازی مورد نظر نزدیک تر و مسیر صاف تر است.

بنابراین، اگر مشکل پینگ بالا از سمت شما باشد ، با خرید یک سرویس مطمئن و خوب می توانید تمامی مشکل های پینگ و اتصال خود را در 99% اپلیکیشن ها ، وب سایت ها ، بازی ها و… رفع کنید و لذت یک اتصال ایمن و راحت را تجربه کنید .

سرویس کاهش پینگ نوین

سرویس کاهش پینگ نوین

شما به راحتی با تهیه یک سرویس کاهش پینگ از وب سایت ما ، می توانید تغییر فوق العاده شگفت انگیزی در پینگ خود داشته باشید . نوین پینگ با در نظر گرفتن بهترین قیمت و کیفیت توانسته مشتریان زیادی جذب و جایگاه یکی از بهترین سرویس های کاهش پینگ را در دست خود بگیرد !

سرور های ما دارای آپ تایم (Up Time) بالا بوده و با بهینه بودن همه عوامل ، می تواند پینگ شما را به شدت کاهش دهد .

چه چیزهایی شامل سرویس می شوند

شما با خریداری سرویس کاهش پینگ ما می توانید در بازی ، وبگردی ، شبکه های مجازی ، برنامه ها و… سرعت بهتری را تجربه کنید . این برنامه و بازی ها شامل : اپ استور ، سرویس های گوگل ، یوتیوب ، پی پال ، اینستاگرام ، توییتر ، اسپاتیفای ، سرویس های ادوب ، مجموعه اپیک گیمز ، مجموعه استیم و بازی هایی نظیر ماین کرافت ،  فری فایر ، کلش آف کلنز ، پابجی ،فورت نایت ، فیفا و صدها بازی دیگر می شود .

نکته مثبت دیگر سرویس های ما نداشتن محدودیت از نظر حجم و اتصال به سرور های برتر نیز می باشد ، یعنی شما با پرداخت حق اشتراک می توانید به مدت ذکر شده بدون محدودیت از سرویس فوق سریع و ایمن نوین گیم استفاده کنید .

کلام آخر

پس متوجه شدیم که با این کار ها می توان پینگ را به بهترین شکل کاهش داد . پس تا دیر نشده در سایت ما سرویس خود را سفارش دهید و به سراغ اتصال کابل لن بروید تا بتوانید به طرز چشمگیری پینگ پایینی داشته باشید .

خب دوستان ممنون که تا اینجا با ما همراه بودید امیدواریم مطلب “پینگ داخلی چیست و چگونه میتوان آن را بررسی کرد” برای شما مفید بوده باشه و تونسته باشه به صورت مختصر و مفید به شما نکات را توضیح بدهد ، اگر شما هم اطلاعات و نظراتی در این موضوع دارید که فکر میکنید ما جا انداختیم خوشحال میشیم با ما توی بخش نظرات در میان بزارید .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *